טיפים למיון תמונות

תמר לב ארקין

תמר לב ארקין

מעצבת אלבומים ישר מהלב

טיפים למיון תמונות2

בעידן הצילום הדיגיטלי פגשתי עשרות משפחות שיש להן עשרות, אם לא מאות אלפי תמונות במחשב, אבל לילד שחוגג בר מצווה אין אלבום מאז שהוא היה תינוק.
כולם חוששים מאובדן התמונות, מרגישים שאיבדנו שליטה ורוצים שהילדים יוכלו לדפדף באלבום זיכרונות מוחשי ולהיזכר בחוויות ,שאנחנו כל כך משקיעים בתכנונןובהפקתן.
אז איך ממיינים תמונות דיגיטליות?

  • הגדירו לכם מטרה ריאלית. לא להתחיל למיין כאן ועכשיו את כל התמונות המשפחתיות ולייצר תוך חודש עשרות אלבומים. מטרה ריאלית של מיון כמה מאות תמונות וסידורם באלבום, תכניס לכם מוטיבציה ותיתן לכם חשק לעוד.
  • לעניות דעתי המקצועית, ובמיוחד לאלה מבנינו שיצרו פער משמעותי בסידור התמונות, מומלץ ליצור אלבום ילדות אחד לכל ילד, (עד גיל שנה) ואת כל שאר התמונות להכניס לאלבומים משפחתיים לפי שנים.
  • בין אם אתם חובבי אלבומים דיגיטליים, כיסים, הדבקה או כל שיטה אחרת, חשוב להתחיל וכאמור, בצעדים קטנים, ועדיף מהקצה. אפשר להחליט שמתחילים מהילד הראשון או דווקא מהשנה האחרונה.
  • מה שחשוב הוא, קודם למיין את התמונות ואז לעבור למלאכת האלבומים.
    בחרו תמונה טובה אחת מכל סיטואציה. "זה קשה, אתם בטח חושבים בלבכם, אם זה היה כל כך פשוט, כבר מזמן היינו עושים את זה…", אז בואו ואגלה לכם סוד קטן- סדרו את התצוגה במחשב כך שתוכלו לראות את כל התמונות באייקונים בינוניים. את זאת שהכי תמשוך את ליבכם מבין הזהות באותה סיטואציה-פיתחו וודאו שהיא ברורה, ואותה תבחרו. לאחר מכן סמנו את כל שאר התמונות מאותה סיטואציה ומיחקו את כולן בלחיצת כפתור אחת.
  • למי מכם שאוהב את אופציית הכיסים, בזאת כמעט תמה עבודתו. כל שנותר הוא לבחור חנות צילום איכותית ואמינה ולשלוח אליה את התמונות. אבל רגע… אם הסדר חשוב לכם, ציינו זאת בחנות או שתשלחו את התמונות בכמה קבצים נפרדים, על מנת שכשתגיעו לסדר את האלבום, יהיה לכם סדר הגיוני. אין דבר מעצבן יותר מלגלות תמונה של הילד מגיל חודש ,כשאתם מסדרים כבר את התמונות של גיל שנה, ואז להוציא את כל התמונות מהכיסים ולסדר מחדש.
  • באם בחרתם באלבום דיגיטלי, ראשית, חפשו קופון. יש בכל רגע נתון קופון לאלבום דיגיטלי באחד האתרים וזה משתלם מאוד, בעיקר אם החלטתם שאתם מסדרים תמונות של עשור וידרשו לכם כמה וכמה אלבומים לצורך כך (לא לשכוח לקרוא את האותיות הקטנות..). בנוסף, לקופונים תמיד יש תוקף תפוגה, מה שמכריח אותנו לסיים בזמן את המטרה שהצבנו לעצמנו.
  • כעת הכניסו את כל התמונות שמיינתם לאלבום. "העמיסו" בכל דף את כל התמונות מאותה סיטואציה ורק אז סדרו כל עמוד בהתאם לכמות התמונות. כמובן שאם אתם לא סומכים על החוש העיצובי שלכם,או שאתם קצרים בזמן, תמיד אפשר לבחור גם באופציה ,שכל חברה תומכת בה, לסידור אוטומטי של התמונות באלבום.
  • ועכשיו כל שנותר הוא להמתין בציפייה שהאלבום יגיע אליכם ואם מתחשק לכם שתפו אותי בתוצרים. אני כבר גאה בכם.

איך שולחים אלי את התמונות

דברו איתי

איך אפשר להשיג אותי?

בואו להגיד שלום :)

מוזמנים לשלוח לי הודעה, לכל שאלה

דילוג לתוכן